Blog,  Egyéni vállalkozóknak,  Facebook tanácsok,  Marketing szolgáltatások

11 tévhit a közösségi médiáról 2021-ben⛔

1. Az én vásárlóim nincsenek fent a közösségi hálón

Magyarországon 2020-ban 9 millió emberből 6 millió használt valamilyen közösségi médiát. Ez a szám minden nap nő. Képek megosztására itt az Instagram, szakmai közösség építésre itt a LinkedIn, kis üzentekre ott a Twitter. Biztos, hogy az egyik helyen ott vannak a vásárlóid. Csak meg kell találnod melyik helyen vannak a legtöbben!

2. Minden egyes közösségi platformon ott kell lenni

Csak azért mert ismerjük a nevüket, vagy hallunk egy új közösségi helyről, még nem jelenti azt, hogy be is kell regisztrálni. Vizsgáld meg előszőr is a közönséget, és főleg azok életkorát, ebből már látod érdemes-e regisztrálnod oda.

3. Csak el kell érned, hogy minden követő vásárló legyen és készen is vagy.

 

A minőség fontos, de ne becsüld alá a közösségi média erejét. Minél több követőd van, annál több emberhez érsz el mert a követőidnek vannak barátai, akikhez általuk érsz el. Amikor tovább osztja valaki a kontetet, a SEO-d jobb lesz. Szóval a nagy közösség, nem csak akkor jó ha mindenki veszi is tőled valamit!

4. Csak hétköznap kell posztolni.

 

Amellett, hogy ne dolgoztasd az online marketinges kollégádat, mindenképpen kell posztolni hétvégén is. Tudom, sok helyen terjed mikor kell posztolni, mi az ideális idő, de valljuk be őszintén: legtöbb ember este és hétvégén „netezik”. Tarts egy gyors közvélemény kutatást az oldaladon, vagy családodban!

5. Egyszerű több elérést és megjelenést elérni: minden posztot elég ha megoszt és lájkol az összes családtagod és barátod.

 

Ha az üzleti oldaladon, mint poszt alatt ott van anyukád neve, talán fura lesz egy idő után a követőknek. De nem is ez a fő szempont, hanem hogy a Facebook és többi hely algoritmusa ennél okosabb és kiszűri ezeket a dolgokat. Ugyanis, fontos neki, hogy kevés ismétlődés legyen a lájkok és megosztások között. Azokat fogja megosztani, ahol úgy érzi, sok ember van ott, de nem mindig ugyanazok a személyek.

6. Minden kommentre azonnal válaszolnod kell!

Nyilván minél hamarabb annál jobb, de nem kell ezen stresszelni! Te egy vállakozást viszel, és ezt figyelembe fogják venni az emberek. Persze, ha van erre külön embered, esetleg ügyfélszolgálatod, akkor már más a helyzet!

  1. Nem szabad személyes posztokba belemenni

Minden cég mögött emberek vannak. Főleg, ha egyszemélyes a brand, ugye? Szóval igenis kell több személyes poszt! Sose félj megmutatni igazi énedet.

8. Hashtagek nélkül nincs jó poszt. Használjunk amennyit csak lehet.

 

Téves. Nézzünk erre egy példát: Sziasztok #mindenki! Újra #héftő. Hoztam nektek egy kis #online #marekting #tippet! #magyarok #szépnapot

A hashtag lényege, hogy egyfajta kulcsszó kereső. Segít megtalálni a keresett témában született posztokat. 1 témában, nem 10!

 

9.Közösségi média menedzserek, online marketingesek – ha róluk van szó, muszáj, hogy legyen diplomájuk, több éves tapasztalatuk

Ez nem csak tévhit, ez egy olyan elavult gondolkodás tükröző butaság, hogy mindenki számoljon le ezzel most! Ahhoz, hogy jó legyen valaki ebben, hogy jól kiismerje magát a közösségi hálón, jó tartalmakat gyártson, kreatív legyen, nem kell diploma. Sőt, a mai 30sok és mindenki aki fiatalabb vagy ez az élete vagy ebbe született már bele! Ezt egy suli sem tudja überelni!

10. Csak a legfiatalabbaknak való a közösségi média.

 

Országunkban 36 év felett jelen vannak az emberek LinkedIn, Instagram, TikTok, Facebook, YouTube, Pinterest és Twitter oldalakon is. 9 millió magyarból 7 millió volt internet felhasználó 2020 elején.

11. A közösségi média ingyenes

Igen, ingyenes a regisztráció. De a hirdetések már nem. A közösségi média menedzser sem dolgozik ingyen. Ahogy nő a vállalkozásod a közösségi médiának köszönhetően, úgy fog a pénztárcád is 😊

 

 

Cropped Szdora Fejlec1.png
Hírlevélre feliratkozás

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük