fbpx
szalon marketing
Blog,  Szalon marketing

Hogyan kommunikáljunk az ügyfelekkel a szalon leállításáról?

Én is mint nagyjából mindenki, aki ezt olvassa, úgy érzem az elmúlt hetekben egy hullámvasúton ülünk. Oda-vissza cikáznak a gondolataim a “Minden rendben lesz!! Ez most már hamar elmúlik! ” és a  „Oh mennyi új megbetegedés!” „Sosem lesz a régi az élet”

Az az igazság, hogy nem tudjuk, hová vezet minket és vállalkozásunkat ez a járvány. Vagy hogy meddig fog tartani.

De vajon ez azt jelenti, hogy csak ölbe tett kézzel kell várnunk, amíg elmúlik? Egyáltalán nem.

Miután eltöltöttem egy napot azzal, hogy minden hírt elolvastam a vírussal kapcsolatban, aztán pár órát Netflixeztem, hamar észbekaptam újra mert tudtam, hogy dolgozni kell. A semmittevés számomra nem opció. Próbálok segíteni az embereknek körülöttem, ahol csak lehet. Valamint működtetnem kell a vállalkozásomat, még ha a dolgok bizonytalanok.

Ezért elkezdtem végre azzal a közönséggel foglalkozni, akikkel a legjobban szeretek együtt dolgozni: a szépségipar szereplőivel! Rájöttem, nekik (sajnos) most lesz idejük otthon kicsit olvasni és tanulni, ezért én amit ehhez adhatok, az egy kis online szalon-marketing útravaló. Előző cikkemben írtam arról, mit szükséges most a szalonoknak posztolni.

Azt gondolom a fodrászok, kozmetikusok, masszőrök, sminkesek, körmösök legfontosabb feladata most pozitívnak maradni a vendégek előtt, még akkor is, ha a dolgok bizonytalanok. Tudjátok, nagyon sok mindent megtehetünk, hogy kapcsolatot építsünk ki velük, még akkor is, ha az ajtó zárva van. Szóval ugorjunk bele a közepébe!

1. lépés: E-mailek és közösségi média posztok

Az első lépés, amelyet a legtöbben már elkezdtek, a közösségi média bejegyzések készítése, amelyről itt írtam bővebben: link

De a kommunikáció nem áll meg itt. Mint tudjuk a követők kis százalékát érjük csak el Facebookon. Ez tehát nem lesz elég. Ha van email listád, küldj ki egy emailt a megváltozott helyzetről. Magyarázd el, miért zársz be, és mondd el nekik, hogy remélhetőleg március 22 után nyitsz újra. Írd meg nekik, hogy ha maradt bent foglalt időpontjuk, akkor kapcsolatba lépsz velük és egyeztetek.
Azt is érdemes megírni nekik, hogy pontosan hogyan léphetnek kapcsolatba veled. (e-mail, telefon, messenger, viber stb.)

2. lépés: Telefonálj!

A kapcsolat jelenleg kulcsfontosságú. A hosszú távú vendégkör megőrzés szempontjából fontos, hogy telefonon kapcsolatba lépj az ügyfelekkel és tudasd velük, hogy itt vagy, hogy törődsz velük most is.
Van egy rejtett előnye is: a te mentális egészségednek is jó érzés lesz ennyi ember beszélgetni kicsit. Érezni fogod, hogy a vendégeid szeretnek, és megvárnak. Erőt ad neked a nyitásig!

3. lépés: Hozz létre új listát 

Van olyan vendég, aki már most kért előre időpontot nálad, egy nyitási utáni napra. Lesznek vendégek, akik egyből hívnak majd ahogy újraindítás lesz. De lesz olyan is, aki azt mondja mikor hívod az előző pontban ugye 😊, hogy várjuk meg a végét, és majd hív. Ekkor ajánld fel neki, hogy felveszed a listádra, és ahogy kinyitsz, fel fogod újra hívni, és majd akkor újra egyeztettek.
Két dolog miatt jó ez: a vendég érzi, hogy fontos neked, megérted őt és várod vissza. Valamint, neked is lesz egy B terved, hogy kik azok, akiket bátran hívhatsz nyitás után, nem fogja tolakodásnak venni!
+1 pont: igazán profinak és rendezettnek fogsz tűni a szemükben ezzel a lépéssel! Új szintre emelve az ügyfélszolgálatodat!

4. lépés: Ha online foglalási rendszered van, ne kapcsold ki

Hagyd nyitva, ütemezz át minden beírt időpontot március 22 utánra a és hagyd, hadd foglaljanak nálad március 22-től. Ha mégsem lesz nyitás, majd akkor újra tervezel. Ezt az írást előveszed és lépésenként haladsz rajta végig! 😊

mentális egészség

Ha ezekkel készen vagy, gondold át a következőket:

1. Mi lesz a nyitás után, amikor visszatérsz majd a munkába?

Sokan valószínűleg már most azt gondoljátok magatokban: “Amikor újra munkába állok, napi 12 órát fogok dolgozni, a hét 6 napján!” Ez természetes reakció a helyzetre, mivel az elvesztett jövedelem visszaszerzésén aggódunk.
De fontos elgondolkodni azon, hogy ennek mi lenne az eredménye 6 hónap múlva, ha ennyire túlterheled a szervezetedet. Esetleg az, hogy annyira elfáradsz, hogy hibázni fogsz munka közben?
Fontos lenne, hogy próbálj szép lassan visszarázódni, hallgass sok zenét, meditálj, hidd el minden rendben lesz! 😊

2. Mit tegyek a vállalkozásommal ebben az üzemszünetben?

  1. Adj magadnak némi figyelmet és szánj egy kis időt arra, hogy feldolgozd mindazt, ami történik.
  2. Tökéletes alkalom arra ez az idő most arra, hogy szépségápolási szakemberként fejleszd magad.
    (Canva online képszerkesztő tréning)
  3. Pihenj egy kicsit, nézd meg azt a filmet/sorozatot amit már olyan régóta akarsz!
  4. Az idő felhasználásának másik módja az, hogy elgondolkodunk azon, hogy mi a gyenge pontunk vagy a vakfoltunk. Gondold át és fejleszd ezeket is most.
  5. Nézz szét a szakmai Facebook csoportokban, beszélgess a kollégákkal az egész országból. 
  6. Menj be a szalonba, tegyél rendet, dekorálj kicsit, készítsd elő az eszközeidet. Régóta akarsz kitenni egy falmatricát? Itt az idő! 
  7. Nézd át az offline marketing anyagaidat. Például a névjegyedet! Ha kell, frissítsd! Nézd meg itt, honnan tudsz sablonokat szerezni és egyedi kártyát készíteni!
  8. Az utolsó dolog, megosztani szeretett, légy pozitív minden online felületen.
Íratkozz fel kérlek a hírleveleimre, sok marketing tipp minden héten!

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük